5 травня проведено виставку з приводу Дня пам'яті та примирення
Надійшли нові дитячі підручники
5 квітня проведено вікторину "Знавець птахів"
10 березня проведено виставку з приводу 203-річчя Тараса Шевченка
11 грудня проведено виставку "Найвидатніші українські письменники"
1 грудня проведено виставку до 25-ої річниці Всеукраїнського референдуму
28 листопада проведено виставку до Дня пам'яті жертв Голодомору
9 листопада проведено виставку до Дня української писемності та мови
1 листопада проведено виставку до Дня Гідності та Свободи
Галерея заходів по проведенню тижня бібліотеки
Бібліотечний урок «Олімпійське сузір’я України» у 7 класі
Конкурс малюнків «Книга в моєму житті» (початкова школа)
Лото «Літературна риболовля» (5 – 6 кл.)
Конкурс прислів’їв і приказок (початкова школа)
Бібліотечний урок
«Книга і комп’ютер в інформаційному суспільстві:
сучасне і майбутнє» в 9 класі
Гра-подорож «Мандрівка в чарівний світ українських казок» (учні 2-4 класу)
Виставка «Поезія – це завжди неповторність, якийсь прекрасний дотик до душі»
Бібліотечний урок "Найвидатніші українські письменники" (6, 8 кл.)
30 вересня проведено виставку з приводу 150-річчя Михайла Грушевського
29 вересня проведено виставку з приводу 75-річчя Бабиного Яру
15 вересня 2016 року проведено виставку
з приводу 150-річчя Івана Франка
Шкільна бібліотека працює в багатьох напрямках:
• Сприяння розвитку пізнавальних інтересів учнів успішному засвоєнню ними навчальних програм;
• Надання бібліотечних довідок учням та вчителям;
• Забезпечення підручниками із загальноосвітніх предметів;
• Задоволення потреб у художній, довідковій, науково-популярній літературі;
• Виховання шанобливого ставлення до книги, виховання в учнів культури читання, вміння користуватися бібліотекою;
• Оперативне забезпечення вчителів інформацією.
Привернути увагу учнів до книги, розширити та поглибити знання допомагають книжкові виставки. Постійно діючі виставки: «Слово про Кобзаря», «Нові надходження», «Ми не забудемо тебе, Шевченко», «Книжки, подаровані авторами», «Шевченко – це народ…». Книжкові виставки до знаменних та пам’ятних дат.
Як вибрати книгу для читання
Зайшовши до бібліотеки, треба звернутись до її каталогів. У перекладі з грецької «каталог» означає «перелік». Отже, каталог – перелік усіх книг, які є в бібліотеці. Каталог необхідний кожній бібліотеці, він служить посередником між книгою і читачем. Переглядаючи каталог, читач дізнається, чи є вбібліотеці потрібна йому книга, які книги є в бібліотеціз даної теми, які книги конкретного автора можна прочитати в цій бібліотеці.
В картотеках картки з назвами книг підібрані за окремими темами.
На книжкових виставках ти завжди знайдеш цікаві книги.
Переглянь бібліографічні покажчики. Це книги про книги. В них ти знайдеш анотації – короткі розповіді про зміст книги і поради, кому рекомендована дана книга.
Ти можеш сам вибрати книгу з полиць відкритого доступу.
Що читати
Ви часто запитуєте бібліотекаря: "Дайте, будь ласка, почитати щось гарне.” Але різному емоційному стану відповідає різна художня література. Художнє слово володіє універсальною здатністю пробуджувати уяву, фантазію, переносити в омріяний світ, сприяти інтимному самовираженню через контакт із віртуальним художнім світом.
Тому, якщо ти:
- прагнеш до емоційної розрядки, то гарна, чуттєва поезія може налаштувати на ліричний лад;
- хочеш відволіктись від буденних клопотів, то гостросюжетна проза - найкраще читання в такому випадку. Воно скрасить буденність та подарує цілу гаму переживань;
- хочеш спонукати себе до емоційних роздумів про життя, то зображення людських доль – це читання для тебе;
- хочеш заповнити свій вільний час, то читання – це змістовне, благородне і приємне проведення дозвілля.
Як працювати з підручником
- Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумуючись у його зміст. Пам’ятай, що читання підручника без напруження думки – марна трата часу.
- Працюй завжди з олівцем в руках.
- Засвоєнню допоможуть схематичні малюнки й записи.
- Поділи в думці текст на частини і знайди основну думку.
- Читаючи текст, пов’язуй його з часом, картою,графіками, схемами підручника. Пам’ятай, що безхронології та карти немає історії.
- Порівнюй, зіставляй вивчений матеріал, факти,явища з іншими.
- Складай короткий усний (письмовий) план прочитаного. Коли такий план подано вчителем, то вивчай матеріал за планом.
- Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.
- Привчай себе до самоконтролю: обов’язково перекажи вголос або про себе заданий матеріал, спочатку частинами, а потім – у цілому весь параграф. Роби це так, щоб словам було тісно, а думкам – просторо.
- Виконуй завжди домашні завдання.
- Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй систематично і наполегливо над книжкою.
Як написати реферат
- Визначити тему.
- Підібрати літературу: документи, першоджерела; монографії, довідники, збірники; газетні та журнальні матеріали.
- Ґрунтовно вивчити літературу.
- Скласти первісний варіант плану майбутнього реферату.
- Виділити основні питання.
- Систематизувати опрацьований матеріал.
- Остаточно продумати та уточнити план реферату. Обов’язково включити у план актуальні теми і їх значення.
- Написати реферат.
- У кінці реферату слід скласти список використаної літератури.
Як читати газету
Читай газету щодня.
Газети розкажуть тобі про найважливіші події, що відбуваються в нашій країні й у всьому світі.
Перед тим, як почати читати газету, переглянь заголовки всіх статей – це допоможе тобі вибрати в ній найцікавіший матеріал.
Читаючи газету, користуйся картою. Знайди на ній місця, про які прочитав у газеті.
Пояснення незрозумілих слів знайди в словнику, або про їх значення запитай у вчителя, бібліотекаря.
Опрацюй додаткові інформаційні джерела, що стосуються тематики, яка тебе дуже зацікавила.
Як працювати з текстом параграфа
- Уважно прочитай текст параграфа, запитання і завдання до нього.
- Знайди в тексті відповіді на поставлені запитання. Виконай усі завдання.
- Запам’ятай усі терміни і поняття.
- Склади план своєї розповіді. Перекажи зміст тексту відповідно до складеного плану, використовуючи у своїй розповіді нові терміни, поняття.
Як користуватися навчальною, довідковою та додатковою літературою
- Використовуючи навчальну, довідкову і додаткову літературу, уточніть, що саме вас цікавить.
- Подумайте, де найбільша можливість одержати відповідь на запитання, що вас цікавить: у підручнику, довіднику чи додатковій літературі.
- Насамперед використайте підручник, потім – довідник, а тоді – додаткову літературу.
- Відкриваючи книжку, спочатку прочитайте зміст і покажчик термінів, назв. Залежно від мети використайте такі види читання: читання – перегляд, коли книжку переглядають швидко, зупиняючись на окремих сторінках (мета такого перегляду – перше ознайомлення з книгою, одержання певного уявлення про її зміст);
- Вибіркове читання або повне, коли читають не весь текст, а тільки потрібні місця; читання з різних видів записів прочитаного.
- Відшукавши у книзі потрібний розділ, параграф чи сторінку, не обмежуйтеся побіжним поглядом, а випишіть потрібну для себе інформацію, виділіть основне, складіть план прочитаного.
Розроблено єдині вимоги щодо використання та збереження підручників.
Ці єдині вимоги вклеюються в щоденники учнів:
1. Одержавши підручники у бібліотеці, продивись їх. При виявленні пошкоджень, повідом бібліотекаря.
2. Обгорни підручники, зроби закладки.
3. Перш ніж працювати з книгами, помий руки.
4. Не роби поміток у книзі ручкою чи олівцем.
5. Зберігай підручники у спеціально відведеному для них місці.
6. Загубив чи пошкодив підручник – поверни до бібліотеки такий самий або заміни іншим, рівноцінним за змістом і вартістю.
Бібліотекар, члени учнівського самоврядування та куратори регулярно проводять рейди перевірки стану підручників. Результат – повернуто 100% підручників і літератури.
Бережливе ставлення та оновлення фонду
Створено актив, який користуючись порадами бібліотекаря, надає допомогу зіпсованим книгам. Проводяться бесіди на теми: "Книзі довге життя”, "Що таке бережливість?”, "Як відремонтувати підручник?”, "Бережливе ставлення до книги – обов’язок кожного учня”, "Скільки коштують державні підручники?”, "Скільки коштує безкоштовно?”.
Бібліотекар бере участь у батьківських зборах та класних годинах, на яких обговорюються питання збереження підручників, поповнення фонду бібліотеки, прищеплення любові до книги, виховання культури читання. З року в рік в колегіуму проходить акція "Подаруй бібліотеці книгу – підтримай бібліотеку”. Результат – 25 книг подаровано за 2013 рік.